Publiczne Przedszkole nr 2 w Pile

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

 

Głównym celem zajęć korekcyjno-kompensacyjnych to pomoc dziecku w przezwyciężaniu trudności i umożliwienie mu prawidłowego funkcjonowania w grupie oraz osiągania pozytywnych wyników.

Ćwiczenia uaktywniają pracę całego mózgu, aby kształtowanie funkcji opóźnionych było wspomagane przez inne funkcje poznawcze.

Zajęcia zapewniają dzieciom materiał do myślenia i mówienia oraz tworzą możliwości do ćwiczeń ogólnorozwojowych oraz pozwalają na odniesienie sukcesu.

Ogólne wskazania terapeutyczne:

  • zachęcanie dziecka do pracy,
  • nagradzanie dziecka za prawidłowo wykonane czynności,
  • ukazywanie atrakcyjności wykonywanych zabaw,
  • stopniowanie trudności,
  • niedopuszczenie do tego by zabawa była chaotyczna, nużąca.

Cele ogólne

  1. Stymulowanie rozwoju dziecka.
  2. Rozwijanie zaburzonych funkcji systemu percepcyjno–motorycznego: percepcji wzrokowej, -percepcji słuchowej, motoryki.
  3. Kształtowanie integracji percepcyjno–motorycznej.
  4. Wyrównywanie szans edukacyjnych.

Cele szczegółowe

Przygotowanie uczniów do czytania i pisania poprzez kształtowanie i rozwijanie:

  1. Analizy i syntezy wzrokowej.
  2. Analizy i syntezy słuchowej.
  3. Spostrzegawczości.
  4. Orientacji przestrzennej i kierunkowej.
  5. Bezpośredniej pamięci wzrokowej i słuchowej.
  6. Koordynacji wzrokowo–słuchowo–ruchowej.
  7. Koncentracji uwagi.
  8. Sprawności grafomotoryczne.
Skip to content