Publiczne Przedszkole nr 2 w Pile

29.03.2021 – gr. III

 

Witajcie kochane Wilczki w pierwszym w tym roku tygodniu zabaw na odległość.
Zbliżają się Święta Wielkanocne i w tym tygodniu będziemy o nich rozmawiać. Szkoda, że nie możemy tego robić w przedszkolu i się do nich przygotowywać.

pisanki

  1. W poniedziałek zaczynamy od świątecznych przygotowań. Na początek proponuję Wam obejrzenie bajki jak to Kot Filemon dowiedział się co to znaczy Wielkanoc. https://www.youtube.com/watch?v=8jAwhh9U81M
  2. W Waszym domu razem z Rodzicami na pewno również będziecie przygotowywać się do świąt. Przypominam wszystkim dzieciom o podlewaniu nasionek rzeżuchy, aby na święta wyrosła zielona łączka dla zajączka i kurczaczka. A te dzieci, których nie było w piątek w przedszkolu zachęcam, aby zasiać wiosenną zieloną łączkę z rzeżuchy albo owsa dla świątecznego baranka i zajączka. Potrzebne będą: doniczki albo pojemniczki z ziemią, tacka z watą, nasiona rzeżuchy, namoczone nasiona owsa. Do pojemniczków lub doniczek posiejcie mokre nasiona owsa, przykryjcie cienką warstwą ziemi i delikatnie podlejcie. Teraz kolej na rzeżuchę. Na tacce ułóżcie grubą warstwę waty, skropcie ją mocno wodą i posypcie na wierzchu równo nasionami rzeżuchy. Postawcie pojemniki na parapecie, codziennie je zraszajcie wodą i obserwujcie jak będą kiełkować. Do niedzieli wielkanocnej urośnie Wam zielona łączka.
  3. A teraz zapraszam na ćwiczenia oddechowe, do których potrzebne będą piórka. Dzieci kładą piórko na zewnętrznej, a następnie na wewnętrznej stronie dłoni, wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami zdmuchując jednocześnie piórko. Kolejne ćwiczenie polega na tym, że dziecko unosi piórko wysoko jedną ręką nad głowę i puszcza je jednocześnie dmuchając i starając się utrzymać je jak najdłużej w powietrzu.
  4. Teraz otwórzcie książki na stronie 22 i wykonajcie zadania. Odszukajcie wszystkie jaja na ilustracji, pokolorujcie je i policzcie. Narysujcie tyle samo kresek w ramce na dole. Opowiedzcie rodzicom co widzicie na ilustracji i nazwijcie ptaki. Podzielcie na sylaby ich nazwy, spróbujcie powiedzieć na jaką głoskę się zaczynają. Czy wszystkie ptaki znoszą jajka takiej samej wielkości? Postarajcie się pokolorować również cały obrazek.
  5. Na koniec zabawimy się w naśladowanie odgłosów różnych ptaków, które mieszkają na farmie “Ptasie rozmowy” (zabawa ortofoniczna). Rodzic wymienia nazwę ptactwa domowego, a dziecko naśladuje odgłosy, np. “pi-pi, ko-ko, kwa-kwa, gę-gę, gul-gul, kuku-ryku”.

I to już wszystko na dzisiaj. Życzę Wam miłej zabawy i przesyłam Wam całuski.
Pani Marysia.

Skip to content