Temat: Zimowa olimpiada.
Dzień dobry wszystkim, zapraszam do zajęć i wspólnej pracy w kolejnym dniu.
1. Zestaw ćwiczeń
Dzieci ustawiają się w szeregu. Na sygnał R. robią w prawo zwrot i maszerują – jedna osoba za drugą. Następnie R. rozdaje każdemu uczestnikowi ćwiczeń woreczek gimnastyczny( woreczek z ryżem). Gdy już wszystkie dzieci mają przybory do ćwiczeń, R. przechodzi do właściwych ćwiczeń. • woreczki gimnastyczne dla wszystkich dzieci, bębenek lub tamburyn
2. Dzieci kładą woreczki na głowach, maszerują z wysoko uniesionymi kolanami tak, żeby woreczek pozostał na głowie. Na hasło: Bocian! – dzieci szeroko rozkładają ręce i podnoszą jedno kolano do góry, starając się utrzymać równowagę.
3. Pozycja wyjściowa – rozkrok. Dzieci trzymają woreczek w prawej ręce, stojąc w rozkroku.
Na sygnał prowadzącego wykonują następujące polecenia:
a) kładą woreczek na lewym ramieniu i prowadzą prawą dłonią za głowę;
b) dotykają lewym uchem do woreczka przez skłon głowy w lewo;
c) zdejmują woreczek lewą ręką i przekładają na prawe ramię za głową;
d) dotykają prawym uchem do woreczka.
Dzieci powtarzają wszystkie ćwiczenia trzy razy.
4. Dowolna zabawa z woreczkiem – dzieci bawią się woreczkiem i wykonują następujące polecenia:
a) podrzucają woreczek oburącz;
b) podrzucają, klaszczą i chwytają woreczek;
c) podrzucają woreczek pod prawą / lewą nogą;
d) przekładają woreczek za plecami;
e) podrzucają woreczek prawą ręką, chwytają prawą ręką;
f) podrzucają woreczek lewą ręką, chwytają lewą ręką;
g) podrzucają woreczek prawą ręką, chwytają lewą ręką;
h) kładą woreczek na prawej / lewej stopie, podrzucają i łapią go oburącz.
5. Stojąc, dzieci kładą woreczek na głowie, robią powolny przysiad z plecami prostymi i wracają do pozycji wyjściowej.
6. Praca w KP – składanie obrazka z części, opowiadanie jego treści. • KP2.63, nożyczki, klej, kartki
7. „Zimowe zmagania” – układanie gry ściganki. R. rozdaje dzieciom przygotowane kartony z narysowaną trasą, ale bez podziału na pola. Z boku są przygotowane: klocki do odmierzania długości pól, mazaki, kredki, pionki (guziki), kostki (2 dla jednego zespołu). Dziecko wspólnie z R. przypominają sobie kolejne etapy tworzenia gry, tzn. odmierzenie i narysowanie pól, oznaczenie startu i mety, wymyślenie nagród i pułapek oraz ich narysowanie, ustalenie zasad. Następnie R. informuje dzieci, że ma to być gra o sportach i sportowcach zimowych. Do przejścia będzie tyle oczek, ile wypadnie na dwóch kostkach razem. Każdy wybiera sobie dyscyplinę i o swoim wyborze mówi . Następnie dzieci konstruują grę. R. pomaga, doradza, ale nie narzuca niczego. Na koniec każdy rozgrywa jedną kolejkę gry. Potem gracze mogą wymieniać się grami. • kartony z narysowaną trasą, klocki do odmierzania długości pól, mazaki, kredki, pionki (guziki), kostki.
Miłego dnia i do zobaczenia w przedszkolu.