Publiczne Przedszkole nr 2 w Pile

25.01.2022

 

Witajcie dzieci, rodzice. Zapraszam na kolejny dzień zajęć na odległość.
Dzisiejszy temat: Nasi ulubieni bohaterowie
Na początek troszkę poćwiczymy, bo w zdrowym ciele zdrowy duch! Zaczynamy

1. https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
Rozruszaliśmy całe ciało, teraz czas rozruszać buzię. Wyobraźcie sobie, że jesteście aktorami. Każdy aktor przed występem musi rozgrzać buzię i język, żeby mówił pięknie na scenie, to czas na nas.

2. „Rozgrzewka aktorów” – przyjrzyjcie się uważnie obrazkom, poproście rodziców o przeczytanie poleceń i wykonujemy je sami, kontrolując w lusterku poprawność wykonywania.
gimnastyka

3. W teatrze – rozmowa z dzieckiem na podstawie wiersza i ilustracji.
Prosimy o przeczytanie dzieciom wierszyka. Proponujemy też rozmowę na temat różnych rodzajów teatru: żywego aktora, lalek, pantomimy, cieni. Czuwajcie nad tym, aby dzieci odpowiadały na pytania pomocnicze pełnym zdaniem. Tekst wierszyka poniżej:

„Teatr” (J. Koczanowska)

Teatr to miejsce jest niezwykłe:
zaczarowana każda chwila,
kurtyna w górę się unosi
i przedstawienie rozpoczyna.
Na scenie dzieją się historie
wesołe, smutne, zagadkowe,
można do kraju baśni trafić
i poznać światy całkiem nowe.
Można się wzruszyć, rozweselić,
nauczyć wielu mądrych rzeczy,
uważnie patrzeć, pilnie słuchać,
ciekawym być i bardzo grzecznym.

teatr
Pytania pomocnicze do wiersza i ilustracji:
Jak się nazywa budynek, w którym na scenie grają aktorzy?
Jak nazywa się ta część sali w teatrze, w której grają aktorzy? A jak ta, w której siedzą widzowie?
Jak nazywa się bardzo duża zasłona, która rozsuwa i zasuwa podczas przedstawienia ?
Jak nazywają się osoby, które grają w przedstawieniu?
Co trzeba najpierw zrobić, żeby móc wejść do sali i obejrzeć przedstawienie?
Jak należy zachowywać się w teatrze podczas oglądania spektaklu?

4. Wyprawa do teatru – zabawa ruchowa w formie opowieści
Dziecko ilustruje ruchem opowieść:
Ubieramy się do wyjścia – zakładamy lewy but, prawy but, kurtkę, czapkę, szalik. Ustawiamy się w pary i idziemy po chodniku- marsz w parach. Uwaga, czerwone światło- dzieci zatrzymują się ( powtarzamy sytuację 3-4 razy). Jest późno możemy się spóźnić, biegniemy – dziecko biegnie we wskazanym kierunku. Udało się jesteśmy na czas, zdejmujemy wierzchnie ubranie: czapkę, kurtkę, szalik, czapkę- dziecko naśladuje czynności. Siadamy na widowni- dziecko siada na krzesełku.

5. W teatralnej garderobiepraca z książką strona 3-4 przeliczanie, wprowadzenie znaku równości, wytłumaczenie jak należy go odczytywać.

Skip to content