Publiczne Przedszkole nr 2 w Pile

16.12.2021 – gr. IV

 

ŚWIĘTA, ŚWIĘTA
Dzień dobry witam i zapraszam do wspólnej zabawy.

CELE OGÓLNE: kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni ramion i nóg; rozwijanie umiejętności improwizacji; doskonalenie sprawności manualnej; wdrażanie do pracy w zespole; tworzenie ciepłej, świątecznej atmosfery

1. Już blisko kolęda – utrwalenie piosenki. “Nocny spacer” – ćwiczenie koncentracji.

Gdy w pokoju wyrośnie choinka
Łańcuszkami bombkami zaświeci
To znaczy że już Święta
Że już blisko kolęda
Że Mikołaj przyjedzie do dzieci
Hej kolęda kolęda.
Gdy opłatek już leży na stole
Pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie
To znaczy że już Święta
Że już blisko kolęda
Że Mikołaj przyjedzie do Ciebie
Hej kolęda kolęda.
Gdy upieką się słodkie makowce
I głos dzwonka z daleka zawoła
To znaczy że już Święta
Że już blisko kolęda
I za drzwiami już stoi Mikołaj
Hej kolęda kolęda.

2. “Gimnastyka buzi i języka” – zajęcia logopedyczne.

  • Ćwiczenia oddechowe – dzieci leżą na plecach z jakimś ciężkim przedmiotem na brzuchu, np. książką; nabierają wolno powietrze nosem i wypuszczają ustami na głosce sz. • książki
  • “Mówienie na wydechu” – dzieci nabierają powietrze nosem, na jednym wydechu recytują zdanie: Każdy aktor o tym wie, że nie można mówić źle.
  • Ćwiczenia ortofoniczne – dzieci powtarzają na zmianę: brr, bzy.
  • Ćwiczenia języka – dzieci wysuwają język do przodu – język wąski i szeroki; dzieci liczą językiem dolne i górne zęby; dzieci zdmuchują skrawki papieru z czubka języka.
  • Ćwiczenia szybkiego wymawiania głoski r.

3. Bawimy się w teatr.
“Kostiumy” – zabawa plastyczna. Każde dziecko rysuje na kartce i ozdabia swoją postać, wycina ją i mocuje do opaski, którą umieści na głowie. • kredki, flamastry, kartki, nożyczki, kleje, opaska na głowę dla każdego dziecka

4. TOR PRZESZKÓD
1. “7 reniferów” ilustracja ruchowa piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=-kqqkavf9xM

2. “Tor przeszkód” – dzieci ustawiają się w rzędzie. Na sygnał każde dziecko po kolei pokonuje tor przeszkód przygotowany przez prowadzącego:
a) Bieg slalomem między pachołkami ustawionymi w odległości 1 m od siebie. Na końcu pachołków leży szarfa, którą należy przełożyć przez całe ciało, zaczynając od stóp, a zdejmując przez głowę. • pachołki, szarfy
b) Przejście po krzesełkach ustawionych jedno za drugim (drugi wariant – pokonanie szeregu krzesełek dołem przez czołganie się między nogami krzesełek). • krzesełka
c) Przejście po skakance lub linie rozłożonej na podłodze, z ramionami rozłożonymi na boki, z próbą utrzymania równowagi. • skakanka lub lina
d) Wejście na krzesełko ustawione przed materacem. Skok z krzesełka na materac, na obie nogi, przy asekuracji N. • krzesełko, materac
e) Pokonanie szeregu obręczy hula-hoop, ułożonych na podłodze w odległości 0,5 m od siebie przez skakanie obunóż w środek koła i między koła. Po przeskoczeniu ostatniego koła hula-hoop przejście do biegu na czworakach i powrót na koniec rzędu. • hula-hoop

3. Dzieci pomagają sprzątać tor przeszkód. Maszerują, wdychając powietrze nosem, wypuszczając ustami.

16122021 gr 4 1 16122021 gr 4 2

Skip to content