Witajcie kochani.
1. “Deszczowa muzyka” – zabawa muzyczno-językowa. Dźwięki obrazujące deszcz:
https://www.youtube.com/watch?v=D0aCORBlQVA
Odtwarzamy dzieciom powyższe dźwięki i prosimy, aby je nazwały. Następnie z pomocą gazet, folii, plastikowych butelek starają się wydobyć podobne dźwięki.
2. “Krople deszczu“– rozsypujemy krople na dywanie, kładziemy dwa papierowe talerze (2zbiory) z symbolicznymi kroplami deszczu. Nad jednym talerzem mała kropla deszczu, nad drugim duża. Zadaniem dziecka jest ułożenie kropel deszczu według wielkości do odpowiednich talerzy.
3. “Krople małe i duże“, układanie rytmu.
Rodzic podaje dziecku kroplę dużą i małą.
Sam układa ciąg rytmiczny z kropelek według rytmu : duża kropla, mała kropla, duża kropla , mała kropla itp. …. Prosi aby dziecko dalej samo ułożyło rytm i dołożyło pasującą kroplę w kolejności…..duża ….
Następnie dziecko odwraca się, rodzic zabiera jedną kropelkę: dużą lub małą. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, jakiej wielkości kropelka zniknęła.
4. “Ile kropel deszczu spadło?”
Wyjaśniamy dziecku, że kiedy krople deszczu spadają na powierzchnię to się od niej odbijają i “podskakują” do góry. Dzieci zamieniają się w krople deszczu. Rodzic wyjaśnia dziecku – kropelce, że jego zadaniem jest podskoczyć tyle razy ile usłyszy klaśnięć.
Miłego dnia, pozdrawiam Monika Misińska.