Publiczne Przedszkole nr 2 w Pile

15.04.2021 – gr. IV

 

Temat dnia: W muzeum
Dzień dobry dzieci !! Dzisiaj porozmawiamy o muzeum, zapraszam na zajęcia

1. “Piosenka lalkarza” – zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence.
• guma do skakania, kołatki, bębenki, torby foliowe

Piosenka lalkarza
sł. Jan Wilkowski, muz. tradycyjna

1. Chodzi lalkarz światem,
Serce w nim rogate.
Chodzi z wiatrem, z pluchą,
Z lalką za pazuchą.

Ref.: Hej, hej, jak wędrowne ptactwo,
Hej, hej, kukiełkarskie bractwo.
Tak łazi rad nierad
Najśmieszniejszy teatr.

2. Gdzie parawan stanie,
Tam nasze mieszkanie.
Gdzie się lalka wtuli,
Tam my u matuli.

Ref.: Hej, hej, jak wędrowne ptactwo,
Hej, hej, kukiełkarskie bractwo.
Cztery strony wiatru,
Ot i gmach teatru.

3. Tak łaził moj dziadek,
Pra i prapradziadek.
I ja nie przestanę
łazić z parawanem.

Ref.: Hej, hej, jak wędrowne ptactwo,
Hej, hej, kukiełkarskie bractwo.
Ścisnę lalkę w pięści,
Niech i wam się szczęści.

  • Powitanie marionetek” – zabawa ruchowa. Dziecko przyjmuje pozycję marionetki z luźnymi sznurkami – nogi usztywnione, lekko rozstawione, tułów bezładnie zwisa w dół. Podczas przygrywki lalkarz napina sznurki i marionetka się podnosi – dziecko stoi sztywno, wyprostowane. Podczas całej piosenki dziecko robi na zmianę 4 kroki w średnim tempie na sztywnych nogach (4 ćwierćnuty), energicznie opuszczają głowy (2 ćwierćnuty), podnoszą (2 ćwierćnuty), znów kroki, opuszczenie głowy, podniesienie itd.
  • Piosenka lalkarza” – rozmowa na podstawie treści, nauka słów. Wspólnie z dzieckiem ustalamy znaczenie niezrozumiałych słów, np. rogate serce, pazucha, gmach, bractwo. Następnie recytujemy tekst piosenki w jej rytmie i tak powtarza je dziecko. Podczas kolejnych powtórzeń następuje zmiana głośności, tempa recytacji.
  • Wyżej – niżej” – określanie kierunku linii melodycznej. Podczas słuchania piosenki dziecko ręką pokazuje, czy melodia podnosi się, czy opada. Zwracamy uwagę na fragmenty fraz, w których należy zaśpiewać, podnosząc lub opuszczając głos.

2. “Muzeum” – rozmowa z dziećmi. Pamiętacie opowiadanie “Kornelia i Stefan “przypomnijmy sobie ich przygodę. Dziecko układa z liter wyraz muzeum:

U M E Z M U

Wyjaśnia jego znaczenie (co to jest, co się tam znajduje, po co chodzi się do muzeum, kto tam pracuje, jak wygląda muzeum w środku?). Rozmowa na podstawie ilustracji

muzeum 1 muzeum 2 muzeum 3

3. “Eksponaty muzealne” – zabawa dydaktyczna. Dziecko dostaje zdjęcie dowolnego eksponatu muzealnego.
Dziecko próbuje nazwać eksponat. Następnie odwraca kartkę na drugą stronę, a Rodzic wydaje polecenia dotyczące rysowania linii: Pokaż górny brzeg kartki; pokaż dolny brzeg kartki, lewy, prawy; narysuj kropkę na środku górnego brzegu, a teraz na środku dolnego; połącz kropki linią. W ten sposób dzieci rysują jeszcze kilka linii tak, by podzieliły zdjęcie na 8 części. Rozcinają je wzdłuż linii, składają ponownie i naklejają na kartkę. (sześciolatki próbują same zaznaczyć wszystkie polecenia przeczytane przez rodzica, dzieci młodsze proszą o pomoc rodzica)

eksponat muzealny

4. Zabawy na świeżym powietrzu ( ewentualnie w domu jeśli pada) . Rozwijanie sprawności fizycznej, wzmacnianie odporności.
• kółka gimnastyczne, patyki (ok. 40 cm)

  • Wyścig żab” – zabawa z elementem skoku. Dziecko ma 3 kółka gimnastyczne, w 1 stoi, a 2 ma obok siebie, po 1 z każdej strony.
    Przesuwa oba kółka jednocześnie przed siebie i wskakuje w nie – jedną nogą do każdego. Kółko z tyłu przekłada do przodu i wskakuje w nie obunóż. Czynność powtarza do końca wyznaczonego odcinka.
  • Fajerka” – zabawa z toczeniem. Dziecko stara się toczyć jak najdłużej kółka za pomocą patyków.

Do zobaczenia jutro ! Przyjemnego dnia

Skip to content