Publiczne Przedszkole nr 2 w Pile

15.04.2021 – gr. I

 

1. Na początek – BURZA MÓZGÓW.

Kto odpowie na pytanie: Skąd się bierze tęcza? Z jakich kolorów się składa? Kiedy się pojawia? Czy kiedykolwiek miałeś okazję ją zobaczyć?
Kiedy po burzy zaświeci słońce, tęcza pogody jest znakiem.
Czy wiesz, ile kolorów jest w tęczy i jakie? Zobacz film
https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU

2. Wysłuchanie wiersza pt. “Tęcza nad rzeką” A. Pysin
Zachęcenie dzieci do ilustrowania utworu ruchem.

“Tęcza nad rzeką”

Gdzieś wysoko nad wioseczką (wskaż ręką nad głową), bije grom (klaśnij w dłonie).
Zawieszony ponad rzeką tęczy krąg (zatocz ręką łuk).
Krąg wysoki, kolorowy, świetlny łuk.
Pod nim chmurek rząd deszczowych (opuszczaj rękę, poruszając palcami) suszę zmógł.
Ile ma kolorów tęcza? Siedem barw (pokaż 7 palców).
Jeśli chcesz , rób z nich naręcza i się baw (dobierzcie się w pary i tańczcie w kółeczku).

3. Posłuchaj piosenki “Kolorowy deszcz“. Spróbuj nazywać kolory.
https://www.youtube.com/watch?v=L5uWBIxKAFU

4. “Spacer po tęczy“– zabawa równoważna. Ułóż sznurek (wstążkę) na podłodze. Wyobraź sobie, że idziesz po tęczy. Staraj się iść po sznurku stopa za stopą. Możesz rozłożyć ręce na boki. Udało się? 🙂

Miłego dnia, pozdrawiam Monika Misińska.

Skip to content