Dzień dobry. Witam Was w piątkowy ranek. Dzisiaj poznamy bliżej krowę i zobaczymy co ona nam daje, po co na wsi ludzie hodują te zwierzęta.
1. Na początek zapraszam do zabawy naśladowczej „Na pastwisku”. Zamieniam Was w krowy, które chodzą po pastwisku na czworakach, żują trawę –poruszając szczęką w jedną i drugą stronę, od czasu do czasu wydają odgłos: muuu, muuu.
2. Teraz posłuchajcie wiersza „Co słychać na łące?”
Idą drogą kotki dwa,
każdy wielki koszyk ma.
A na łące koło chaty
stoi krowa w czarne łaty.
– Krówko, czy masz mleko słodkie?
– daj nam dużo! – proszą kotki.
– Daj nam mleka pełne kosze,
zapłacimy ci dwa grosze.
Nic nie rzekła krowa w łaty,
jadła trawę, gryzła kwiaty.
A koń, co za płotem stał,
na caluśki głos się śmiał.
Odpowiedzcie na pytania:
3. Przyjrzyjcie się zdjęciom krów. Popatrzcie jak wglądają i opowiedzcie o tym rodzicom.
4. Posłuchajcie piosenki o Krówce Muuwce i zatańczcie razem z nią:
https://www.youtube.com/watch?v=n-LmEiu-kZQ
5. Jeżeli chcecie dowiedzieć się skąd się bierze mleko, to zapraszam do obejrzenia historyjki obrazkowej. Postarajcie się opowiedzieć rodzicom co widzicie na obrazkach. Rodzicu, pomóż dziecku w formułowaniu zdań i wyjaśnij znaczenie niezrozumiałych słów i wyrażeń.
6. Już wiecie skąd się bierze mleko, na pewno znacie jego smak, bo je często pijecie, ale czy wiecie również, że z mleka robi się też różne produkty, które na pewno są w waszej lodówce?
Znacie je, prawda?
Zapraszam zatem do zabawy badawczej, w której próbować będziecie i rozpoznawać po smaku bez podglądania produkty mleczne, np.: twaróg, jogurt naturalny, jogurt owocowy, ser żółty, serek topiony itp. Przygotujcie je z rodzicami i na zmianę, raz rodzic, raz Wy z zamkniętymi oczami odgadujcie co jecie.
7. Brawo. Zasłużyliście na nagrodę. Popatrzcie na eksperyment: „Kolorowe mleko”. Jeśli Wam się spodobał – możecie wykonać go razem z rodzicami.
https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g
I to już koniec zadań na dziś. Pozdrawiam Was cieplutko.