Publiczne Przedszkole nr 2 w Pile

08.04.2021 – gr. II

 

1. Na dobry dzień zapraszam do posłuchania piosenki o wiośnie
https://youtu.be/qoAwQ9WCWSM

2. Ence-pence
Rodzic siada z dzieckiem naprzeciwko siebie. Ręce trzyma za sobą i w jednej dłoni ukrywa mały przedmiot. Wypowiada „Ence pence w której ręce?” i pokazuje zaciśnięte pięści. Dziecko lekkim klepnięciem wskazuje dłoń, w której jest ukryty przedmiot. Jeśli trafi-zamieniacie się rolami, a jeśli nie -zgaduje ponownie.

3. Wyliczanka rozpoczynająca zabawę – Ene, due, rabe.
Dorosły wylicza za pomocą rymowanki (wskazując raz na dziecko, raz na siebie):

Ene, due, rabe,
Połknął bociek żabę.
Żaba – Tadeusza.
W brzuchu mu się rusza.

Wskazany na końcu rymowanki wydaję dźwięk kojarzący się z wiosną, drugi odgaduje, co to jest, np.:

  • Kum, kum – żaba,
  • kle, kle – bocian,
  • kapu – kap – wiosenny deszcz,
  • ćwir, ćwir – wróble,
  • ku – ku –kukułka,
  • fiju, fiju – skowronek,
  • szsz – wietrzyk, itp.

4. Eksperymenty plastyczne:
Jak powstają kolory wiosny? Potrzebne będą:

  • kawałki foli,
  • farby (żółta, niebieska, czerwona),
  • pędzle,
  • woda,
  • sylwety krokusów.

Dorosły ma trzy kolory farb. Łączy je ze sobą, rozcieńcza wodą i miesza pędzelkiem. Dziecko obserwuje powstałe kolory i podaje propozycje tego, co można namalować w danym kolorze. Np. z połączenia żółtej i niebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście; po połączeniu żółtej i czerwone farby powstał kolor pomarańczowy, którym można namalować owoc pomarańczy; a z połączenia niebieskiej i czerwonej farby powstał kolor fioletowy, którym można pomalować sylwety krokusów.

krokus

Skip to content