Temat dnia: Artyści to my !
Witajcie dzieci ! Dzień dobry wszystkim, zapraszam na kolejny dzień zajęć na odległość.
1. Na początek troszkę się poruszamy, rozciągniemy swoje mięśnie i troszkę rozbudzimy wiosnę za oknem
2. “Farby wodne” – zabawa słuchowa z elementem ruchu.
W przeciwnych końcach pokoju wyznaczamy 2 miejsca – jedno dla głoski w (kładziemy tam zdjęcie wazonu), drugie dla f (kładziemy tam zdjęcie foki). Dziecko poruszają się w rytm muzyki.
Na przerwę w muzyce rodzic wypowiada 1 słowo – gdy dziecko usłyszy słowo z głoską w, biegnie do miejsca z w gdzie leży obrazek wazonu, a gdy słowo z f, biegną do miejsca z f gdzie leży obrazek z foką.
3. “Malarstwo” – rozmowa z dzieckiem na podstawie zdjęć. Przygotowałam dla Was zdjęcia różnych stylów w malarstwie na przykładzie jednego tematu drzewo. Porównajcie drzewa przedstawione poniżej, powiedzcie jakie mają cechy wspólne, a czym się różnią, może któreś z nich podoba Wam się najbardziej, dlaczego akurat taki wybór ?
4. “W pracowni malarza” – zabawa dydaktyczna. Próba nazywania akcesoriów do malowania potrzebnych malarzowi.
5. “F jak farby” – wprowadzenie liter f, F. Spójrzcie proszę na ilustracje, przedstawia ona wnętrze pracowni malarza. Proszę powiedzcie mi co jest niezbędne w pracy malarza ?
FARBY są niezbędne, bez nich nie powstałoby dzieło.
Demonstrowanie małej i wielkiej litery f, F, dziecko omawia kształt małej i wielkiej litery, zwracając uwagę na wyróżniające ją cechy
Filmik instruktażowy jaki piszemy literę f
https://www.youtube.com/watch?v=qyopm0OHJns
6. Dzieci młodsze stemplują gąbkami maczanymi w farbie w konturze litery F; na koniec kontur litery obwodzą czarną farbą za pomocą pędzla.
Potrzebne rzeczy: farby, gąbeczki do stemplowania, cienkie pędzle
Dzieci sześcioletnie rysowanie po śladzie
Do jutra ! Miłego dnia