Publiczne Przedszkole nr 2 w Pile

07.04.2021 – gr. II

 

ŻABKI I BOCIAN

1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy Dziecko otrzymuje lusterko. Należy zademonstrować dziecku prawidłowe wykonanie ćwiczeń

  • Fruwający ptak – dziecko dotyka czubkiem języka za górnymi i za dolnymi zębami, tak jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i na ziemi.
  • Dziobek ptaka – dziecko wypycha wargi do przodu i na zmianę, zamyka je i otwiera
  • Wysiadywanie jaj – język przykleja za górnymi zębami, nie rusza nimi przez 30 sekund
  • Budujemy gniazdko – dziecko przesuwa język po górnej i po dolnej wardze od zewnętrznej strony ust, a następnie lądują w gnieździe przykleja język przy górnych dziąsłach.
  • Dzięcioł – czubkiem języka uderza za górnymi zębami.

2. „Bocian” Praca plastyczna
Wyklej bociana kolorową plasteliną– dziób i nogi czerwoną plasteliną a końcówki skrzydeł czarną.

bocian

3. Osłuchanie z piosenką „ZIELONA WIOSNA
https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM

Ćwiczenia ortofoniczne na bazie piosenki

1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały i coś do ucha sobie szeptały
Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum
Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum (bis)

2. Przyleciał bociek, usiadł na błocie i do drugiego boćka klekoce
Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle ,kle
Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle (bis)

3. Wszystko usłyszał mały wróbelek i przetłumaczył na ptasie trele
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
Wiosna, wiosna jest już wśród nas.

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

  • Jak szeptały żaby?
  • Jak klekotał bociek?
  • Jakie odgłosy wydawał wróbelek?
  • Kto jest już wśród nas?
  • Jaka według ciebie jest wiosna?
Skip to content