Dzisiaj ciąg dalszy ćw. oddechowych (pamiętaj by wykonywać je systematycznie – najlepiej każdego dnia wybierając 2-3 ćw.).
Stosując ćwiczenia oddechowe dzieci uczą się właściwej regulacji wdechu i wydechu w czasie mówienia. Szczególną trudność sprawia dziecku właściwe gospodarowanie powietrzem, np. w czasie wygłaszania wiersza lub w czasie napięcia nerwowego. Wówczas pojawiają się nienormalne artykulacje na wdechu.
Oto dalsze propozycje
Wiatraczek
Dzieci dmuchają każdy swój wiatraczek. Zwycięża to dziecko, którego wiatraczek dłużej będzie się kręcił.
Świeca
Właściwa artykulacja zależy miedzy innymi od odpowiedniego gospodarowania powietrzem. Ćwiczenia oddechowe wydłużające fazę wydechu.
Wąchanie
Dzieci stoją lub siedzą z kwiatkiem w ręku. Powoli wciągają powietrze nosem i równie powoli, aby zapamiętać ich zapach robią wydech ustami.
Naśladuj też odgłosy zwierząt – miłej zabawy: