1. “A ja rosnę i rosnę” – nauka piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=xRnb35yIsAI
Po wysłuchaniu piosenki rozmawiamy z dziećmi na temat jej treści, nastroju i budowy:
2. “Olbrzymy i skrzaty” – zabawa organizacyjno-porządkowa. Akompaniujemy do zabawy na (może być kubek i łyżka).
Gdy gramy wolno i głośno – dzieci chodzą, tupiąc, z rękami podniesionymi jak olbrzymy, gdy szybko i cicho – dzieci chwytają się za kolana i pochylone poruszają się po mieszkaniu na palcach, drobnymi kroczkami jak skrzaty.
3. “Czyja to skarpetka?” – zabawa dydaktyczna, porównywanie wielkości skarpetek.
Pytamy dzieci:
Gdy dzieci przedstawią swoje pomysły, podpowiadamy, w jaki sposób porównać wielkość skarpetek.
Następnie rozdajemy dzieciom skarpetki w różnych rozmiarach, dzieci mierzą je, określają wielkości i ewentualnie zgadują, do kogo mogą należeć (dzieci, mama, tata). skarpetki w różnych rozmiarach.
Miłego dnia, pozdrawiam Monika Misińska.