Publiczne Przedszkole nr 2 w Pile

01.04.2021 – gr. IV

 

WIELKANOCNE PRZYSMAKI

Dzień dobry, witam w kolejnym dniu naszych zabaw.

wielkanoc

1. “Wielkanocne zamieszanie” – zabawa słuchowa.
Dziecko siedzi na krzesełku. Każda osoba ma przydzieloną 2 głoski z dowolnego słowa kojarzącego się z Wielkanocą, np. p-a-l-m-a-p-a-l-m-a itd. Dziecko prowadzi zabawę. Wymienia dowolną głoskę ze słowa palma, np. l, a wtedy kto ją wylosował, zamienia się miejscami. Gdy powie całe słowo palma, to wszyscy, szukają sobie innego miejsca. Osoba, która zostanie bez miejsca, siada w środku, wymyśla inne słowo, ustalamy, kto jest jaką głoską, i zabawa toczy się od początku.
• krzesełka

2. W tej zabawie biorą udział wszyscy chętni domownicy.
Klepany
sł. i muz. tradycyjne
Klepany – YouTube

Owczarzyczek nasz
wygnał owce wczas,
a ja za nim ze śniadaniem,
a on uciekł w las.

Dzieci, recytując za prowadzącym. słowa (wersami), biegają drobnymi krokami i robią zeskok na każdą półnutę.
trucht zeskok trucht zeskok trucht, trucht, trucht zeskok

O-wcza-rzy czek nasz wy-gnał ow-ce wczas a ja za nim ze śnia-da-niem a on u-ciekł w las
Podczas melodii B (bez śpiewu) dzieci poruszają się po obwodzie koła cwałem bocznym.
– Wprowadzenie ruchu do tańca. Dzieci dobierają się w pary, stają twarzami do siebie.
Owcza Uderzenie dłońmi w uda (1).
rzyczek Klaśnięcie w dłonie (2).
nasz Klaśnięcie prawą ręką w prawą dłoń partnera i przytrzymanie ruchu na jego dłoni (3).
wygnał Jak 1.
owce Jak 2
wczas. Klaśnięcie lewą ręką w dłoń partnera i przytrzymanie ruchu (4).
A ja za nim Jak 1 i 2.
ze śniadaniem, Jak 3 i 4, ale bez zatrzymania ruchu.
a on uciekł Jak 1 i 2.
w las. Klaśnięcie dłońmi w dłonie partnera (prawą w lewą i lewą w prawą).
Ruch do melodii A jest za każdym razem taki sam. Podczas melodii B w kolejnych powtórzeniach

dzieci:

  • poruszają się parami krokiem dostawnym po obwodzie koła w pierwszym kierunku tańca (do wyboru: w prawo lub w lewo), stojąc twarzami do siebie i trzymając się za ręce;
  • poruszają się parami krokiem dostawnym po obwodzie koła w drugim kierunku tańca, stojąc twarzami do siebie i trzymając się za ręce;
  • chłopcy klękają na kolano i podnoszą rękę, dziewczynki trzymają partnera za palec i obchodzą go dookoła;
  • marsz parami po obwodzie koła z rękami splecionymi z przodu (dzieci podają sobie ręce na krzyż).

Zabawa z woreczkami. Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym. Podczas melodii A tańca dotykają woreczkiem czoła, brzucha i podłogi. Podczas melodii B przerzucają sobie woreczek z ręki do ręki w rytmie ósemek.

3. “Zwierzątka na stole” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna.
Dzieci wykonają zajączka i kurczątko jako obrączki do serwetek.
Zajączek: 2 paski białego papieru szerokości ok. 5 cm i długości ok. 16 cm i 13 cm. Oba paski dzieci sklejają w rulony i naklejają krótszy na dłuższy. Wycinają kształt zajęczych uszu
– prostokąt składają na pół wzdłuż dłuższego boku i od strony zgięcia wycinają łuk. Naklejają uszy na głowie. Z kolorowego papieru wycinają łapki zająca w kształcie łez i naklejają na nich całą postać. Wycinają i naklejają szczegóły – oczy, nos, wąsy. W środek tułowia wkładają złożoną serwetkę. Zajączki zostaną wykorzystane do dekoracji stołu w III części dnia. • biały i różowy karton, nożyczki, klej, mazaki

Tak samo dzieci robią kurczaczka. Niewielki kawałek pomarańczowego lub czerwonego kartonu składają na pół i wycinają dziób. Łączą wszystkie elementy. Tu także wkładają do tułowia złożoną serwetkę. • żółty i pomarańczowy karton, nożyczki, klej, mazaki, ołówek

4. Praca z KP3.56 – ćwiczenia w czytaniu, następstwo czasu, dobieranie podpisów do obrazka, pisanie cyfr w kratkach. • KP3, ołówki

5. Zapraszam na spacer jak rodzice będą mieli chwilę czasu, a wy możecie pokolorować wielkanocne obrazki.

Do zobaczenia, miłego dnia.

kolorowanka 1

kolorowanka 2

Skip to content