Publiczne Przedszkole nr 2 w Pile

01.04.2021 – gr. II

 

Dzisiaj jest Prima Aprilis.
Jeżeli nie wiecie co to jest, to posłuchajcie.

Prima Aprilis obchodzimy 1 kwietnia. Tego dnia trzeba mieć się na baczności i uważać, aby nie dać się nabrać. Jest to jedno z najbardziej popularnych świąt niereligijnych w naszym kraju. 1 kwietnia uwielbiamy robić znajomym żarty, celowo wprowadzamy bliskich w błąd. Chcemy, aby koledzy i koleżanki uwierzyli w coś nieprawdziwego.
Kwiecień-plecień, bo przeplata
trochę zimy, trochę lata.

1. ZGADUJ – ZGADULA – rozwiązujemy zagadki

Weselej jest na świecie,
gdy przychodzi miesiąc…
=================
Jak się nazywa ta pora roku,
co ściele dywan zielony wokół?
=================
Powrócił do nas z dalekiej strony,
ma długie nogi i dziób czerwony.

2. Aromatyczne zagadki
Co z kuchni, a co z łazienki?
Zadaniem dzieci jest rozpoznać, które zapachy pochodzą z kuchni, a które z łazienki. Należy przygotować pojemniczki a w nich np.:

  • mięta
  • pieprz
  • cytryna
  • proszek do prania
  • pasta do zębów
  • wata nasączona perfumami

Dzieci zapoznają się z zapachami w słoiczkach i starają się je zapamiętać. Następnie zawiązujemy dzieciom oczy chustkami. Dzieci starają się rozpoznać za pomocą węchu, co jest ukryte w słoikach. Po odgadnięciu wszystkich zagadek węchowych dajemy dzieciom zadanie, by ustawili zapachy pochodzące z kuchni po prawej stronie na stoliku, a pochodzące z łazienki po lewej.

Lubimy różne smaki
Dzieci rozpoznają smaki soków, które umieszczamy w nieprzeźroczystych kubkach (np.: marchewkowy, cytrynowy, pomarańczowy, jabłkowy itp.). Dzieci smakują soki, rozpoznają i nazywają smaki.
Inna alternatywa przygotowujemy różne warzywa i umieszczamy je w pojemnikach. Dzieci mają zawiązane oczy, częstują się kawałkiem warzywa i podają jego nazwę. Mogą być także owoce, ewentualnie owocowe jogurty.

3. Pytania – problemy.
— Co to, jest cień?
— Kiedy, powstaje cień?
— Jak ustawić lampę, aby powstał cień na ekranie, na ścianie?

A TERAZ DO ZABAWY

  • Zacieniamy pokój.
  • Przygotowujemy lampkę biurową oraz trochę wolnej ściany.
  • Za pomocą rąk tworzymy różne sylwety. Chętne dzieci mogą wykorzystać kukiełki gotowe lub zrobione samodzielnie

4. Zadania dodatkowe /dla chętnych/

  • Z dostępnych materiałów wykonajcie dla siebie kukiełki do teatrzyku.
  • Ułóżcie historię, która przydarzyła się waszym bohaterom lub skorzystajcie ze znanych bajek i baśni.
  • Zaprezentujcie to w teatrzyku cieni.
Skip to content